dag 3 Alcazar en Joodse wijk - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van 3ling - WaarBenJij.nu dag 3 Alcazar en Joodse wijk - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van 3ling - WaarBenJij.nu

dag 3 Alcazar en Joodse wijk

06 Mei 2013 | Spanje, Sevilla

na een gezond ontbijt te hebben genuttigd op het dakterras van hotel Oasis, begon onze derde dag in Sevilla met een bezoek aan het Real Alcazar. Een voormalig Moorse vesting die door verschillende Spaanse koningen onder handen genomen is. Een prachtig mix van Moorse en Renaissance architectuur. de bijbehorende tuinen boden gelukkig enige verkoeling ( en inspiratie voor een heuse natuurdocumentaire made by the kids...). Na een lunch bij 100 montadidos zetten we onze route verder richting de Joodse wijk. Een wirwar van kleine, smalle straatjes bracht ons langs gezellige tapasbarretjes ( lunch voor aanstaande woensdag verzekerd!) en typisch souvenirwinkeltjes. Via Casa Pilatos ( een renaissance paleis) liepen we terug naar huis. Omdat oma's stappenteller nog niet genoeg kilometers aangaf moesten we verplicht nog een avondwandeling maken waarbij we ( gelukkig) de LLao LLao ( over heerlijk yoghurtijs) op ons pad troffen...terug thuis genietend van een glaasje wit sluiten we deze dag voldaan af. welterusten...

• 07 Mei 2013 - 20:17

Tante Christel:

hallo iedereen,

leuk te horen dat jullie genieten. Hier is het weertje ook al fijn geweest, echt terrasjesweer, tot daarnet... want dan is het hier hevig beginnen regenen. Hoewel het daar natuurlijk stukken beter zal zijn moeten wij hier gelukkig niet 'stiekem' een ijsje eten maar de keerzijde van de medaille is wel dat wij er hier niets aftrainen (onze stappenteller is stuk!)
    Doe iedereen daar de groetjes en tot binnenkort!

Christel