Op weg naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu Op weg naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

Op weg naar Las Vegas

Door: Bart

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Lekker op tijd op pad, want we hebben een reis van ruim 7 uur voor de boeg. Doel is wel om op 2/3 van de reis een verlaten mijn dropje, Calico, te bezoeken.
Het eerste deel van de reis was niet zo spectaculair. Dat begon pas toen we i.p.v. zuidwaarts, oostwaarst gingen reizen. Eerst door eindeloze heuvels die we ook al als voorgebergte gezien hadden bij Yosemite en Sequoia. Daarachter begon de Mojave woestijn. Grote droge vlaktes met hier en daar een soort van struikjes en een verdwaalde cactus, afgewisseld met ketens van heuvels. Je vraagt je of hoe de mensen bij de grote trek naar het westen hier doorheen zijn gekomen zonder airco en koelkasten! Dan na 3 uur rijden op eens een stad, Barstow, midden in de woestijn. Hier kunnen we gelukkig een supermarkt vinden en water, proviand en benzine inslaan. Het mijn stadje Calico ligt nog 15 miles verder. Daar ervaren we pas echt hoe warm het in de woestijn is in de brandende zon. Ook hier onder de indruk van hoe de mensen ruim 150 jaar geleden hier gewerkt en geleefd hebben. Na een uurtje weer op naar Las Vegas. Ook nu weer indrukwekkende landschappen. Ook zagen we een onweersbui in de heuvels waar we ook een paar druppels van meekregen. Als we de grens met Nevada naderen zien we al de eerste verschijnselen van de gokgekte. Precies op de grens al het eerste Casino en pretpark. Dan eindelijk Las Vegas. On ze camping ligt direct achter een van de grote hotels aan de strip, Circus Circus. Het ziet er eigenlijk nog wel aardig uit, ook al is het een soort van grote parkeerplaats. Na het installeren even afkoelen in het zwembad en daarna wat eten. Dan waar het hier allemaal om draait, de strip op. Je waant je in een groot pretpark, een nepwereld met al die flikkerende lichten, nagebouwde Europese bezienswaardigheden. Leuk om een keer te zien, maar ik snap niet waarom dit zoveel mensen aantrekt. Morgen iets echts gaan bekijken, nl. de Hooverdam.