Universal Studios - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu Universal Studios - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

Universal Studios

Door: Bart

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Universal City

Extra vroeg uit de veren (7:00 uur) om bij de opening bij het park te zijn (9:00 uur). Dat eerste lukte goed, het tweede wat minder doordat het erg druk was richting LA en we de weg niet direct vonden omdat universal studios niet stond aangegeven. Uiteindelijk rond 9:30 uur op bestemming. De parkeerplaats lag direct bij de ingang en de tickets hadden we al, dus we stonden wel snel in het park. Tip van een collega van Els was om eerst de studio tour te doen. Dat deden we. Het was nog niet druk, dus we hoefden maar 10 minuten te wachten. T/m de King Kong 3D experience liep de tour prima, maar daarna moest onze “tram” een steile berg op, en dat lukte niet meer. Er moest hulp bij komen van een extra truck om ons op te duwen. Daarna de tour vervolgd, maar later nog wel over gestapt op een andere tram. Na afloop kregen we “ter compensatie” een aantal bonnen waarmee we per bon voor 6 personen voorrang bij een attractie kregen. Uiteindelijk hadden we 4 van deze bonnen. Hierdoor hebben we de rest van de dag eigenlijk nergens lang hoeven te wachten, waardoor we al rond 18:00 uur alles gedaan hadden wat we wilden en het dus geen nachtwerk werd voordat we terug waren op de camping. Dus deze dag een leuke meevaller. Het park zelf bestond vooral uit shows en 3D/4D simulaties. Bij deze laatste zit je in een bewegende stoel naar een 3D film te kijken, waardoor het lijkt alsof je echt in een achtbaan zit. Erg mooi gemaakt. Een bijzondere ervaring was ook het spookhuis, met echte acteurs die je de stuipen op het lijf joegen. Halverwege wilde je er eigenlijk al uit, terwijl je nog een (lange) weg te gaan had. Simon en Victor probeerden na deze ervaring de dames nog mee te lokken voor een tocht door het spookhuis door te zeggen dat het niet eng was, maar daar slaagden ze (gelukkig?) niet in. Morgen geen speciaal programma, maar rustig cruisen langs de kust.