Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Bart

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Door de regendag gisteren was het vandaag ideaal weer. Zonnig, maar niet te warm. De rit naar de Grand Canyon verliep snel, dus we waren al voor de lunch op het eerste viewpoint aan de oostkant. Nog meer dan in de andere parken was hier alles perfect aangelegd en berekend op grote groepen toeristen. Ondanks alle canyons die we al gezien hadden was deze vanwege de grootte en diepte (1,6 km) toch weer opnieuw indrukwekkend. Na deze eerste kennismaking zijn we doorgereden naar het Grand Canyon Village. Hier was het lastig een parkeer plek te vinden omdat veel auto’s de speciale camper plekken bezet hadden. Uiteindelijk toch gelukt en ook nog dichtbij een mooie picknic plek. Na de lunch hebben we een wandeling langs de rand (de rim) gemaakt tot het volgende bezoekerscentrum. Omdat we zo vanaf de hoogte de canyon niet echt konden beleven, zijn Victor en onder getekende ook nog een stuk de Canyon in gelopen. Overal stonden er bordjes dat je niet moest proberen op één dag de wandeling naar de rivier en terug te doen en dat je moest rekenen op 2x de tijd voor het weer beklimmen t.o.v. het dalen. We hadden de lat dus niet zo hoog gelegd: afdalen naar het eerste rustpunt: 1,5 miles verder. Planning was half uur naar beneden en 1 uur weer naar boven wandelen. Het bleek dat de waarschuwingen niet voor niets waren. Het afdalen ging inderdaad gemakkelijk, maar het stijgen was behoorlijk zwaar. Het lukte ons conform plan, maar er liepen heel wat anderen die dat niet gingen halen en waarschijnlijk flink wat langer moesten zwoegen als gedacht. Toch jammer dat we de Grand Canyon niet tot op de bodem konden beleven, maar we kunnen wel zeggen dat we hem beleefd en niet alleen gezien hebben. De rest had ondertussen genoten van koffie en ijs in een van de restaurantjes. Daarna nog een uurtje naar de camping en weer een dag voorbij.