langs de kust deel 1 - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu langs de kust deel 1 - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

langs de kust deel 1

Door: Bart

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Vandaag begonnen met de terugtocht naar San Fransisco via de kust. Op dit deel van de reis hadden we niet echt activiteiten/bezoeken gepland. Op advies van onze roze ranger, die af en toe ook in de gidsen leest, maakten we een eerste stop in Santa Barbara. Één van de missieposten langs de oostkust gesticht door de spanjaarden eind 18de eeuw. De missie in Santa Barbara is de enige die vanaf het begin tot nu toe nog steeds in gebruik is. De mix van spaanse en klassieke elementen van de torens is kenmerkend geworden voor de spanish mission style die je in meer gebouwen terugvindt. Santa Barbara is verder een heel leuk stadje met een beschermd stadsgezicht. Absoluut een aanrader als je hier langskomt. Na dit onverwacht genoegen door naar Pismo Beach, de eindbestemming voor de dag. De Camping ligt pal aan het strand en het stadje ziet er ook leuk uit. Daarom snel eten en dan een wandeling bij ondergaande zon op het strand richting stadje. Op het strand komen we bijzondere kwallen tegen die volgens een life guard maar eens in de zoveel jaar aanspoelen. Ook vinden we een soort van ronde kalken schijven met een afbeelding die afhankelijk van je fantasie lijkt op een zeester of een wietplantje. In het laatste geval zeer geschikt als logo voor Hashdonk. De dag wordt afgesloten met koffie en andere lekernijen bij de camper. Morgen deel 2 van de tocht langs de kust.