Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

Monterey

Door: Bart

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Monterey

De laatste vakantie dag. Een dag met verrassingen. Hij begon met druilerig weer waardoor we in de camper moesten ontbijten. Iets dat we lange tijd niet hadden hoeven doen. Vanwege het weer gingen we eerst naar Salinas, een stadje wat meer in het binnenland, waar John Steinbeck een tijdje gewoond had en er ook een museum voor hem staat. We parkeerden de camper bij het station. Daar viel mijn oog op een huis met bijschrift oudste huis van Salinas. Toen ik he bord dat er bij stond zat te lezen vroeg iemand die in de tuin aan het klussen was of we in de geschiedenis geïnteresseerd waren. Na ons ja, werden we uitgenodigd het huis van binnen te bekijken. Het huis uit 1868 was nog in handen van de familie die het gebouwd had en bevatte ook nog een deel van de originele meubels. Via een stichting werd het voor educatieve doeleinden gebruikt.
Daarna langs het huis van Steinbeck gelopen en door de mainstreet, die nog wel wat elementen bevatte zoals Steinbeck die in zijn boeken beschreef. Koffie gedronken bij een koffiebar die pretendeerde beter te zijn dan Starbucks (was in ieder geval niet slechter en ook wat goedkoper).
Het weer was weer opgeklaard, dus op weg naar Monterey. We konden vonden een parkeerplaats bij een begraafplaats aan de rand van de stad. Er stond wel een waarschuwing dat het op eigen risico was vanwege “falling limbs” (Dat bleek later volgens het visitor center niet te gaan om vallen de lichaamsdelen, maar om de takken die af en toe van de bomen konden vallen). Bij het verlaten van de camper de tweede verassing van de dag: de TOMTOM lag plotseling weer in het vakje onder het dashboard. Wat bleek, in dat vakje zat een soort van verhoging waar de TOMTOM blijkbaar gelegen had en waar niemand hem gevonden had. Door het schokken van de auto was deze weer in het bakje gevallen. Toch handig voor de laatste rit naar het verhuurbureau.
In Monterey bleek een groot autofestival aan de gang, waarbij er veel klassieke en dure auto’s in de stad rond reden. Ik heb nog nooit zoveel ferrari’s, lamborghini’s en aston martins bij elkaar gezien. Ook waren er veilingen van deze auto’s. Helaas stonden de te veilen auto’s achter hekken, maar we konden er toch een glimp van opvangen. Na een heerlijke lunch bij een versmarkt, eerst de zeekant van Monterey verkent. Ook hier een tot vermaakcentrum omgebouwde pier (fischermans warf). Ook de oude sardientjes verwerking (Cannery) was omgebouwd tot vermaak en woon gelegenheid. Allemaal mooi gedaan en gezellig. In de haven ook weer zeeotters gespot. Blijven leuke beestjes
De terugweg ging via downtown, waar nog diverse oude gebouwen van eind 19de eeuw stonden. Alles bij elkaar een stadje dat zeker de moeite waard is om een dagje in rond te lopen.
Terug op de camping het grootste deel van de bagage weer ingepakt, zodat we morgen alleen nog hoeven te poetsen.

• 15 Augustus 2014 - 18:09

Roger:

Ik had geloof ik al gezegd dat jullie een schitterende reis maken.
    En toen had ik me dit nog niet gerealiseerd: "In Monterey bleek een groot autofestival aan de gang...".
    Dit is zo ongeveer het ultieme autofeest elk jaar! "Monterey classic car week, the Pebble Beach concours d'elegance + the Quail Lodge auction": hoogtepunt na hoogtepunt.
    Op de veilig is gisteren de duurste auto ooit op een veiling verkocht: een Ferrari 250 GTO voor USD 38,1 mio. Ik heb jullie zojuist een link gestuurd met meer informatie (om thuis nog eens na te lezen).
    Wow! Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen. Misschien moet ik ook nog eens rond deze tijd in Monterey verdwalen.
    Nogmaals dank voor alle verslagen, en een zeer goede thuisreis gewenst! Tot gauw!
    Roger