de oude stad en toch weer Calatrava - Reisverslag uit Valencia, Spanje van 3ling - WaarBenJij.nu de oude stad en toch weer Calatrava - Reisverslag uit Valencia, Spanje van 3ling - WaarBenJij.nu

de oude stad en toch weer Calatrava

Door: 3ling

29 Februari 2012 | Spanje, Valencia

Na (wederom) een lekker ontbijt zijn we naar een gebouw geweest wat oorsronkelijk bedoelt was voor de zijdenhandel, maar het leek meer op een kerk. Daarnan zijn we nog langs het stadhuis, het postkantoor, de markthal, het station en de stierenvechtersarena + museum gaan kijken. We zijn terug naar huis gegaan om te lunchen en we hebben toen heel lang op het dakterras gezeten, wat wat rode neuzen opleverde (en niet van de wijn!). Daarna gingen de mannen de toren op (waar we in ons appartement uitzicht op hebben), de meiden bleven thuis. Om een uur of 5 zijn we weer (door het park) naar de moderne gebouwen (zie het verhaal van gisteren) gewandeld. We hebben daar wat gegeten en toen zijn we naar buiten gegaan omdat we de gebouwen in de nacht wouden zien. Toen we ze eenmaal zagen viel het erg tegen, we dachten dat ze mooi verlicht zouden zijn maar ze waren bijna niet verlicht. We zijn weer terug naar huis gelopen door het park, maar het was donker dus was het best wel spannend, want er waren stukjes waar er niet zoveel licht was.

groetjes,
Emma (en de rest)

• 29 Februari 2012 - 22:56

Oom Roger:

Olla, vanavond geen lang verhaal, maar alleen de complimenten voor weer een onderhoudend stuk met prachtige foto's, waarbij die "Calatrave by night" er toch wel fraai uitziet.
    Morgen neem ik aan dat het gezelschap toe is aan een rustdag; komt op zich ook goed uit want volgens mij zijn er geen nutsvoorzieningen meer over om te bezoeken.
    Relax!
    Groet,
    oom Roger

• 29 Februari 2012 - 23:01

Tante Leen:

Ola chicos y chicas!
    En jongens la gente esta realmente muy loca daar?
    We zijn erg benieuwd naar alle foto's en verhalen van al die architecturale geneugten daar!
    Un beso desde Bélgica!

• 01 Maart 2012 - 07:43

Renilde:

het ziet er spannent uit hé jullie doen echt heel veel
    vele groetjes
    renilde