nog verder terug in de tijd - Reisverslag uit Valencia, Spanje van 3ling - WaarBenJij.nu nog verder terug in de tijd - Reisverslag uit Valencia, Spanje van 3ling - WaarBenJij.nu

nog verder terug in de tijd

Door: 3ling

01 Maart 2012 | Spanje, Valencia

voor de verandering weer eens thuis ontbeten (ook lekker). Vandaag stond de oorsprong van Valencia op het programma. Net als Barcelona is ook Valencia door de Romeinen gesticht. Ook hier is er een ondergronds museum met restanten (helaas geen fotos toegestaan). Daarna de kathedraal bezocht. Hier wordt de officieel door het vaticaan erkende graal bewaard van het laatste avondmaal. Vanaf de beltoren had je een mooi uitzicht over de stad.
Omdat we nu dicht bij ons appartement waren, zijn we lekker thuis gaan lunchen en siesta gaan houden.
Na het middagslaapje in de zon was het tijd voor het museum van de "schone kunsten", dat ook om de hoek ligt. Niet slecht, maar wat beperkte verzameling.
Als laatste onderdeel van vandaag stond het eten bij een italiaans restaurant op het prgramma, dat we eerder op de dag gereserveerd hadden. Erg lekker, met een dessertje + limoncelli van het huis en niet duur. Een echte aanrader als je toevallig in Valencia verzeild mocht raken.
Inmiddels als weer tijd om te gaan slapen en weer energie op te doen voor de laatste dag.

slaap lekker en oogjes toe.

tot morgen

Bart en Co.

• 01 Maart 2012 - 22:01

Mathieu En Co(rina):

klinkt erg leuk allemaal
    jullie moeten die Italiaan in Spanje nog maar eens uitleggen
    Limoncello in plaats van Rioja??
    Of zijn jullie gewoon niet zo'n fan van paella?
    Veel plezier verder en geniet van de laatste dag(en) van jullie vakantie (proberen wij ook, alleen met wat minder mooi weer; wel mooi genoeg voor theater en dierentuin, en voor een ski avontuur moesten we toch naar het (iets minder verre) buitenland (Duitsland). Zie facebook...
    Groeten van Mathieu

• 01 Maart 2012 - 22:36

Oom Roger:

Olla, voor de verandering even een berichtje vanuit Nederland. Wij hebben vandaag de "voorjaarsvakantie in één dag" gedaan. We zijn naar "Beeld en Geluid" in Hilversum gegaan. Ook hier kun je terug in de tijd, maar dat stopt ergens rond 1951 (TV in NL). Gratis met de Museumjaarkaart, en dus aan te bevelen voor een regelmatige trip down memory lane (moet die memory lane wel al lang genoeg zijn ...; in alle andere gevallen is er ook meer dan genoeg te doen).
    Maar er waren meer overeenkomsten vandaag met jullie activiteiten: ook wij hebben thuis ontbeten, ook wij zijn bij een Italiaan gaan eten (La Laterna op de Javastraat), en ook wij kregen een likeurtje van het huis (in ons geval een Massala).
    Overigens, Limencello ligt ook koel in de koelkast in Den Haag; nu we dus weten dat er enkele 18plussers in jullie gezelschap zijn die dit weten te waarderen (zelfs als ze in Spanje zijn ...), zal ik een bodempje voor diegenen bewaren.
    Buenas noches,
    Oom Roger

• 02 Maart 2012 - 07:35

Renilde:

goede morgen
    het ziet er heel interesant uit bij ons is het altijd bewolk,geniet er nog van .
    Groetjes
    renilde

• 02 Maart 2012 - 10:03

Tante Christel:

hola pola! 't is daar dik in orde precies! 't zal jullie morgen dus ferm tegenvallen terug in het miezerige België... Maar om de pil te verzachten zal de drank hier rijkelijk vloeien :) Eén feestadres, jullie al bekend... en als jullie een seintje geven hoe laat jullie hier geraken, staat de limoncello klaar. Of toch maar liever een glaasje champagne? Tenslotte wordt jullie grote neef maar één keer 18 hé!