het verdachte pakketje - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu het verdachte pakketje - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

het verdachte pakketje

Door: 3ling

07 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington

Zoals inmiddels aangewend is zaten we al om 7:00u aan het ontbijt. Gelukkig konden we door deze
vroege maaltijd al in de ochtend naar het Capitool. We ontdekten dat we geen drinken mee mochten
nemen toen we daar aankwamen, en het was zonde om het drinken weg te gooien. Dus papa ging naar
het hotel om het drinken weg te zetten. Ondertussen moesten we onder het commando: ''Make a row,
two by two. I give you fiiiiiiiive minutes!'' in een rij gaan staan. Toen we bijna naar binnen
gingen kwam daar papa aan, met twee flesjes drinken. (???) Die moesten we dus weggooien. Bij
aankomst in het bezoekerscentrum kregen we een introductiefilmpje te zien, en een uitnodiging om
een keer te gaan touren in Texas, Dallas van een aardige Amerikaanse familie. In het Capitool
bezochten we de koepel en de oude debateerzaal. In die zaal ging de gids aan een kant staan en de
groep mensen helemaal aan de andere kant. De gids fluisterde iets en toch leek het asof hij in ons
midden stond. Na het Capitool gingen we naar Onion station. (Oh nee, Union station) Een prachtig
station met hoge plafonds. Toen besloten we naar een tentoonstelling over foto's uit de burgeroorlog
te gaan. Onderweg zagen we allemaal mensen zitten die op iemand leken te wachten, en die ochtend was
op het nieuws dat de Daila Lama zou komen. Dus wij liepen verder tot aan een zebrapad waar een man op
stond die ons vertelde dat het afgesloten was, omdat ze moesten kijken of alles veilig was. Dus wij
dachten dat alles veilig moest worden gemaakt voor de Daila Lama. Toen we bijna bij het museum waren
was de weg daar naartoe ook afgesloten. Er bleek een verdacht pakketje te zijn aangetroffen bij het
Capitool. Dus gingen we terug naar ons hotel om bij ons stamcafé Sweet Greens een wrap te gaan halen.
In de middag gingen we naar het Air en Space museum. (Echt fantastisch) Na het museum gingen we naar
het hotel terug. Nadat we ons hadden opgefrist gingen we op restaurant jacht. En uiteindelijk maakten
we voor het eerst kennis met de Amerikaanse fastfood ketens. (Eatery (real good stuff))
En nu zitten we op onze kamer te wachten totdat het laat genoeg is om te gaan slapen.

Kortom: Een spannende dag!!!

Grote groetjes Victor&Co

• 08 Juli 2011 - 07:01

Oom Roger:

Bedankt voor weer een leuk verslagje! Ik lees ze met plezier. Jullie pakken het goed aan en hebben op korte tijd al veel gezien en meegemaakt; ga zo door! Groetjes aan allemaal.

• 08 Juli 2011 - 07:20

Gilles:

echt spannend,bij ons was het ook spannend we zijn gaan mini golfen.
    gilles:78 punten
    nicolas:58 punten
    het was om ter minst.(spijtig!)
    en oma in de racekar punten tellen.
    het is wel spijtig,op het domein mogen we maar 50 km per uur,ja nicolas kan geen 80 km per uur meer rijden.

gisteren onze tij 10 uur gingen jullie toch bellen? ik ben opgebleven tot half 12.

maar ondanks wensen we jullie een leuke maand tegemoet
    ciaooooooooooooooooooo tot in belgie
    of nederland

• 08 Juli 2011 - 07:22

Gilles:

leuke foto bij de omheining haha met zen zessen op de foto gezellig

• 08 Juli 2011 - 07:40

Oma:

ja oom bart wat had je in die flesjes gedaan? je ziet in am
    erika zien ze alles hé,
    ik wens jullie voor vandaag wer een leuke spannende dag, kusjes en tot skype oma

• 08 Juli 2011 - 13:33

Ineke Van Dok:

Ha die Loopjes,
    Wat een inspirerende verhalen, ben wel een (heel) klein beetje jaloers, nu ik badand in het zweet mijn zware taak verricht op het bekkenbodem centrum!!!
    We willen wel wat meer foto's zien, nee het hoeven echt geen foto's van Bart in fietsbroek te zijn, ha ha!
    houd ons maar van alles op de hoogte, ik geniet van de verslagen, genieten jullie nog maar van de resterende weken.
    Alle goeds, Ineke

• 08 Juli 2011 - 16:48

Aline:

Hay iedereen,

waarom heb ik het gevoel dat Simon er voor iets tussen zit met dat verdachte pakketje?
    Waarschijnlijk hoopte je weer om met deze daad toch maar eens in het witte huis binnen te komen hé Simon :)

groetjes van jullie nichtje

• 10 Juli 2011 - 13:23

Oma:

hoi iedereen gelukkig bestaat er iets als lekkere wafels hé, ^hier is alles nog ok, al pikkelend wel is waar, ben nu even in haasdonk bij renilde straks naar vilvoorde,groetjes oma en renilde en jef

• 10 Juli 2011 - 15:46

Pamela:

Sounds like you're all having a real good tiiime! Enjoy every minute!