hier kan het ook regenen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu hier kan het ook regenen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

hier kan het ook regenen

Door: 3ling

28 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi hoi allemaal,

vandaag begonnen we voor het eerst niet met een duik in het zwembad maar met een autorit, naar de Mixon orange plantage. Daar was niet zo veel te beleven, omdat het fruit nog niet rijp was. Daarom besloten we naar ''Ybor city'', een wijk in Tampa, te gaan. Deze wijk is bekend geworden door de sigaren industrie. We bezochten er een museum en kochten een echte chocolade sigaar. Ook reden we rond in een oubollige tram. Met die tram gingen we naar ''Downtown Tampa'' daar was niet zo veel te beleven dus dat slaan we maar over. Toen we weer terug waren gereden met de tram besloten we naar Sint-Petersburg. (En nee, dat is niet in Rusland voor de ''piep'' onder ons.) Daar gingen we het Dalí-museum, een modern museum met werken uit alle periodes van Dalí. De Vroegere periode vond ik wat minder leuk omdat dat dat niet zo surrealistisch was. Maar het was wel heel interessant om te zien hoe raar je kan schilderen. Naast schilderijen waren er ook filmpjes met speciale geureffecten. (Omdat een vrouw tijdens het filmpje (zacht uitgerdrukt) nogal winderig was...) Toen we uit het museum kwamen werden we verrast door een, hoe zeg je dat... Oh ja, super extreem zware regenbui. (tenminste voor wat we gewend zijn) Op de weg naar huis besloten we een andere Amerikaanse keten uit te proberen die we nog niet gehad hadden: Applebees. Daar hebben we lekker gegeten, alleen de ribbetjes smaakten naar rook... :-( Toen we klaar waren gingen we weer terug naar het appartement. En toen was onze dag om.

Groetjes Victor

• 29 Juli 2011 - 09:58

Oma:

zo ie je maar hé, er bestaat nog regen kunnen jullie alvast even wennen, hier is het nu zachtjes aan het proberen om beter weer te worden en dagje grijs en dagje licht grijs en hopelijk vandaag en dagje blauw maar dat kleurtje was nu nog maar in bredene dus er is voor ons toch wat hoop
    xxx en tot binnenkort
    oma

• 31 Juli 2011 - 19:57

Aline:

ik weet niet hoe de wet in Amerika is maar bij ons mogen jullie maar roken vanaf jullie zestiende. Alweer een overtreding ;) ik zal jullie (Victor, Simon en Emma) helaas moeten bekeuren. Zodra jullie in Nederland zijn zal ik het geld wel komen innen. Tot dan! groetjes uit België