Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Bart

24 Juli 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Nog steeds vroeg wakker. Waarschijnlijk niet meer vanwege de jet-lag maar omdat het camping leven vroeg opstart. Niet onhandig, want dan zijn we vroeg op pad. De route naar Yosemite gaat al aardig berg op/af. Best leuk met zo een camper. De V10 trekt ook aardig door, waardoor we zelfs voorlopen op de voorspelde aankomsttijd van de TOMTOM. Dat is wel erg prettig voor de komende etappes. De eerste indruk van het park is al overweldigend. Een schitterend dal tussen twee bergketens. In het midden een riviertje en hier en daar een waterval. Nu erg liefelijk, maar in het voorjaar kan het hier erg spoken als de sneeuw snel smelt en er een kolken de rivier ontstaat. Regelmatig staat dan het hele dal onder water. Eerste bestemming in het park was de kleine waterval ( de grote was 7-8 uur lopen, dus niet haalbaar). Op weg er naar toe bleek dat de “dark side of the force” onder ons was. Gelukkig bleek deze toch goedaardig (het was de boma maar). Bij de waterval bleek dat je via de rotsen tot vlakbij de waterval kon komen. Dat leek de kids en ondergetekende wel erg leuk. Dus aan de slag. De beloning van al die inspanning was er gelukkig ook naar. Een heerlijke verfrissende mist en een mooi uitzicht. Na de lunch een wandeling naar een meertje op het programma. Een flinke wandeling (we bleken de lastige route gekozen te hebben door het bos, terwijl er aan de andere zijde van het riviertje een asfaltpad was!). Het meertje bleek aardig opgedroogd, maar gelukkig nog voldoend water te bevatten voor een zwempartijtje. Daarna natuurlijk opdrogen in de zon.
Door al deze activiteiten was het toch wat later geworden dan de bedoeling. Met nog 4,5 uur rijden voor de boog zorgde dat er voor dat we nog maar net voor het donker op de volgende bestemming aankwamen, een camping aan de voet van het Seqouia park. Snel eten en gaan slapen om weer op tijd uit de veren te kunnen.

• 27 Juli 2014 - 21:59

Tante Leen:

Wauw, na zo'n dag toch nog tijd om een berichtje te posten voor ons :)
    Geniet van jullie reis en opgepast voor Darth Modor... ik ken haar voorkeur voor the dark side (of the sun) this is where she and I meet hehehe.
    Groetjes
    Tante Leen, Nonkel Bart, Ines en Thomas