Overgangs etappe - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu Overgangs etappe - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

Overgangs etappe

Door: Bart

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, Mariposa

Vergelijkbaar met de Tour, vandaag een overgangsetappe. De camper ophalen en naar de eerste camping. In onze huur zat de transfer van het hotel naar de verhuur inbegrepen. Dat kwam goed uit, want het was een uur rijden (o.a. over de bay bridge van de foto). Bij de verhuur eerst een half uur naar instructie video van de camper gekeken. Komt toch nog wel wat bij kijken om met zo een camper te rijden. Victor vond het deel over het aansluiten van de rioolslang het spannendste. Na alle papierwerk dan eindelijk op pad.
Even wennen, maar al met al viel het rijden me erg mee. Eerst naar de supermarkt voor inkopen voor de komende drie dagen, de tank volgooien en dan en route, ongeveer 3 uur rijden. De eerste 2 uur vooral industrie gebied, maar het laatste uur gingen we al de heuvels in die aan de voet van de Siera Nevada liggen. Daar even gestopt en de camper op de foto gezet. Van een koele zeebries was hier al niets meer te merken. Rond 18:00 uur op de camping aangekomen. Mooi gelegen tegen een helling. Kids in het zwembad en wij de camper inruimen en eten koken. Lekker gegeten en op tijd naar bed voor ons bezoek aan Yosemite de volgende dag.