historic triangle - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu historic triangle - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

historic triangle

Door: 3ling

14 Juli 2011 | Verenigde Staten, Williamsburg

Na de onweersbui van gisteravond is het weer een stuk aangenamer geworden: nog steeds warm genoeg maar gelukkig niet meer bloedheet!
Op het programma staat een trip naar de geschiedenis van de bakermat van de USA,ook wel de historic triangle, genoemd. Yorktown, bekend van de laatste veldslag van de onafhankelijkheidsoorlog waarbij de engelsen zich overgaven. Daar hebben we the battlefield bekeken en uiteraard het dorpje. na de lunch vervolgden we onze tocht naar Jamestowne, de eerste Engelse nederzetting in Amerika. Het verhaal van Pocahontas, de indiaanse opperhoofddochter speelde zich hier af. Wat ons opvalt is het idyllische karakter van de omgeving: dat kost ons de nodige "foto-stops" :-).
In het hotel aangekomen merken we tot onze verbazing dat er geen koelkast is; gelukkig blijken de jongens inventief genoeg om een alternatief te bedenken...Morgen zal blijken of het werkt...Na het avondeten nog even zwemmen en daarna weer moe maar voldaan naar bed. Morgen staat het laatste deel van de driehoek, williamsburg, op het programma...Welterusten!
Els en co

• 15 Juli 2011 - 07:18

Oma:

hoi iedereen, hebben ze daar nieuw personeel aangenomen?
    mooie foto' trouwens,
    XXX en tot het volgend verslag, oma