plantage en civil war - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu plantage en civil war - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

plantage en civil war

Door: 3ling

17 Juli 2011 | Verenigde Staten, Charlottesville

Vandaag gingen we na een heerlijk ontbijt weer vroeg op pad. Na een tijdje door het bos te hebben gereden kwamen we aan bij de Sherwood Forest Plantation. Daar zijn we helaas niet in geweest, dus gingen we weer op pad. Na een uurtje rijden kwamen we aan op de Shirley Plantation. Een plantage met en mooi, groot woonhuis waar nog steeds in gewoond wordt. In dat huis kregen we een rondleiding. Op het einde van de rondleiding vertelde de gids nog een spannend verhaal over een schilderij. ''Dit schilderij spookt... Elke dag hangt het scheef, en als ik het goed hang, hangt het de volgende dag nog schever... Dus nu durf/mag ik het niet meer rechthangen.'' Na dit ''spannende'' verhaal verlieten we de plantage om onze reis te vervolgen naar Richmond, de hoofdstad van Virginia. Deze stad was tijdens de burgeroorlog ook de stad waar de regering van de zuidelijken vier jaar zetelde. Ook daar kregen we een rondleiding, door de oude en de nieuwe senaatszaal. Ook hebben we in een oude staalfabriek nog een tentoonstelling over Richmond in de burgeroorlog gezien. Daarna gingen we naar ons hotel in Charlottesville. Nadat we in de ''downtown'' een heerlijke Italiaanse maaltijd hadden gegeten, besloten we om ons terug te trekken in het hotel, en nu schrijf ik dit verhaal.

Grote groetjes,

Victor & Plopsa Co

• 17 Juli 2011 - 07:56

Oma:

hallo amerikaantjes,ja zo zie je maar hé victor,sommige dingen zijn echt betoverd en daar blijf je dan maar best af, ik geniet van jullie mooie foto's zo kan ik de avonturen samen met jullie volgen
    xxx Oma

• 17 Juli 2011 - 10:50

Mam En Math:

Hartstike leuk het reisverslag. We volgen jullie op de reis. Heel veel groetjes van Mam en Math.

• 17 Juli 2011 - 21:07

Emy Zeemeermin:

hey,heb jullie verslagen gelezen leuk dat je mekaar zo kan volgen.Ik heb nog verre familie wonen in charlotteville, vele groetjes en een fijne vakantie verder emy

• 18 Juli 2011 - 14:30

D'r Joost:

He Amerika gangers wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt! Wij zijn terug uit Stokholm wat ook zeeeer de moeite waard was. Ook heel veel gezien en gedaan. Nu zouden we eigenlijk moeten uitrusten maar zijn alweer aan het werk.
    Groetjes D'r Joost en ut Mill.