San Francosco dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu San Francosco dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

San Francosco dag 2

Door: Bart

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Weer vroeg wakker, dus nog niet helemaal in het nieuwe ritme. Kwam vandaag wel goed uit, want we moesten weer vroeg op pad vanwege ons al gereserveerde bezoek aan Alcatraz (betekend eiland van de zeevogels in het Spaans, vandaag geleerd!). Eerste weer een ontbijtje in het cafe, maar dit keer wat minder uitgebreid.
Vervolgens met de tram naar de pier waar de afvaart was. Over deze trams valt nog te melden dat deze lijn volledig bediend wordt met klassieke trams van 1940-1980. Deze zijn helemaal gerestaureerd en we hebben er al diverse gefotografeerd.
Op de pier viel bij het boarden weer duidelijk op dat we in de VS zijn. Veel personeel die allerlei (nutteloze?) controles doen en overal veiligheidsinstructies.
Omdat het nu wel mooi weer was konden we de Golden Gate brug en de rest van de baai goed zien en fotograferen. Alcatraz zelf was indrukwekkend. Het moet geen pretje geweest zijn om daar te verblijven. Ook interessant om de plek te zien van diverse films en verhalen die deels waar en deels onwaar bleken.
Daarna was de Haight onze bestemming. Dit is de wijk waar het hippee tijdperk is begonnen. Daarvoor echter nog wat gaan eten bij het einde van de tramlijn die ons in de goed richting bracht. Zo kwamen we in de wijk Castro, wat de Gay wijk bleek te zijn. Per toeval kwamen we in een restaurant dat genoemd was naar Harvey Milk, de eerste homo met een publieke functie in San Francisco, en samen met de burgemeester later vermoord.
Via een pittige wandeling (veel stijgen en dalen, maar wel met een belonend uitzicht over de stad) met veel mooie huizen naar Asbury/Haight gelopen, het bekende kruispunt in de voormalig hippee wijk. Deze geschiedenis was daar nog volop te proeven, maar wel wat commercieel gemaakt (lijkt me niet in lijn met de oorspronkelijke gedachten daarachter).
Omdat we allemaal nogal moe waren zijn we met de bus richting hotel gegaan, met nog een tussenstop in de wijk Mission, waar een hele straat vol met graffiti te bewonderen zou zijn. Dat viel een beetje tegen, maar omdat het op de route lag, toch leuk om even te bekijken.

Morgen begint het echte werk en gaan we de camper ophalen. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen