The New York life is never stopping... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu The New York life is never stopping... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

The New York life is never stopping...

Door: 3ling

22 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo mensen,

Vandaag was onze 3e dag in New York en de heetste dag in NY sinds tijden (99 F). Vanochtend hebben we met pijn in het hart afscheid genomen van Sofie, Thomas en de kids die op vakantie gingen (wij mogen dus nog even in hun appartement blijven). Daarna gingen we met de metro naar Battery Park. Daar stapten we op een boot die via Liberty island naar Ellis island ging. Op Liberty island zijn we helaas niet geweest want dat was iets te druk. (wel mooie foto's gemaakt van the Statue of Liberty) Op Ellis island kwamen alle immigranten aan. Je kon daar alleen met de boot komen. In die boot had je een 1e, 2e en een 3e klas. De mensen uit de 1e en 2e klas, waren vrij om te gaan. Maar de mensen uit de 3e klas moesten allemaal vragen beantwoorden en gecontroleerd worden op ziektes. Dit kwam omdat de mensen dachten dat de rijken uit de 1e en 2e klas, wel konden betalen als ze ziek werden of zo. Dit gebeurde allemaal op Ellis island. De hal waar dit alles plaatsvond is in 1954 verlaten en vervallen. maar in 2001 werd het volledig gerestaureerd en omgebouwd tot museum. Na dit museum gezien te hebben gingen we terug met de boot naar Manhattan. Nadat we even hadden gerelaxed op het appartement, besloten we een avond wandeling te maken. Tijdens deze wandeling zijn we in het Empire State Building geweest en hebben we de eerste ''wolkenkrabber'' van N.Y.
gezien. Ook hebben Emma en mama de felbegeerde New Yorkse Cheescake geproefd, en heeft Simon de New York Times gekocht. Na deze wandeling zijn we terug gegaan, en toen was onze 3e dag in N.Y. alweer voorbij.

Gr. Victor en Co

• 23 Juli 2011 - 07:28

Renilde:

hallo,
    ik geniet van jullie tektsen en leer elke dag een beetje bij de fto'szien is ook plezant doe mijn ogen toe en is dan preziesof ik er ook ben grapje vele groetjes
    renilde

• 23 Juli 2011 - 08:03

Oma:

hallo iedereen, leuke info die we telkens krijgen, jullie worden ook al echte fotomodellen hé,
    xxx oma

• 02 Augustus 2011 - 00:57

Pamela:

Supermooi foto van jukkie in 'the big apple'! Leuk dat jullie het zo fijn hebben gehad!

• 02 Augustus 2011 - 00:59

Pamela:

Sorry, dat was 'jullie' en niet 'jukkie'!!! Haha! Ik heb een sterkere bril nodig!