Dan maar het museum in - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu Dan maar het museum in - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

Dan maar het museum in

Door: 3ling

23 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Raar gevoel om zonder onze gastheer in dit appartement te ontbijten. Alsof we zelf in New York wonen!
Vanwege de hitte vooral musea bezoek gepland. We zijn begonnen in het museum van de city of New York. Een relatief klein museum met een vaste expositie over de geschiedenis van New York (via een mooie film) en wisselende exposities over het leven in New York. Net zoals in Washington liggen de musea hier dicht bij elkaar (op de museum mile op 5th Avenue). Het volgende museum was het Jewish museum. Ook interessant om te zien hoe de Joden, lange tijd zonder thuisland hun religie en cultuur op diverse plaatsen op de wereld in stand hebben weten te houden. Daarna het Guggenheim bekeken (maar niet bezocht).
Vervolgens een (lange) wandeling door Central Park gemaakt, omdat Victor graag de Apple store wilde zien. Helaas was de glazen ingangspiramide helemaal ingepakt (en daardoor hadden we de winkel bij een eerder bezoek aan Central Park niet gezien). Het was er keidruk en Victor kon maar moeilijk afscheid nemen van de Ipad2. Daarna maar naar huis gegaan, want we moesten al gaan pakken om morgen naar Florida te gaan.

Dag New York (snik)

groet

Bart

• 24 Juli 2011 - 07:38

Oma:

ja zo komt aan alle mooie liedjes een einde hé, maar jullie hebben nog een heerlijk weekje Florida in het vooruitzicht dat is dus weer uitkijken naar iets anders,
    dikke kus oma

• 24 Juli 2011 - 08:54

Oom Roger:

Eindelijk weer eens online (op zich tussendoor wel vaker, maar met wisselende kwaliteit).
    Het eerste wat ik natuurlijk heb gedaan is bijlezen: vanaf de Historic Triangle tot New York. Jullie komen in aanmerking voor het Guiness Book of Records: het meeste van de VS gezien in de korste tijd. M.a.w.: de Amerikanen geklopt op hun eigen specialiteit. Met een belangrijk verschil: jullie doen het met Europese diepgang (jullie hoeven niet te weten welke dag het is om te weten waar je bent). En zoveel cultuur: Belgische wafe;s. M&M's wow!.
    Nee, die cultuur vind je hier in Italië niet (wel nog wat resten van Etrusken, Romeinen, en wat geknutsel uit de Renaissance ...).
    Wij beginnen nu aan onze laatste week. Wij hebben dagjes luieren afgewisseld met dagjes rustig aan doen.
    Ik hoop ook nog later deze week jullie avonturen bij te kunnen houden.
    Anders hopelijk tot gauw in augustus in Nederland.
    Rust goed uit in Florida!
    Ook groetjes van tante Marion, Paul en Annika.
    (Annika vraagt zich af of jullie vader misschien een broer is van haar vader; vermoeiend al die "leuke' grapjes ...).

• 24 Juli 2011 - 18:37

Aline:

Hay iedereen, leuk om te lezen dat jullie genieten van jullie vakantie! Stiekem zijn we wel jaloers hoor want het weer hier is heel wat slechter dan jullie hitte Goede reis naar Florida en misschien hoor ik jullie nog wel eens op Skype groetjes van jullie nichtje
    xxx

• 24 Juli 2011 - 21:10

Tante Christel:

hey folks,
    we zijn terug in het land en wegens de gebrekkige internetverbinding in Turkije hebben we jullie niet echt kunnen volgen. Nu dus even 'bijgelezen', jullie hebben al heel wat gezien blijkbaar. De verslagen over New York riepen wel leuke herinneringen op. We hebben veel dezelfde dingen gedaan, de echte toerist uitgehangen dus... Doe het ginder nog goed en tot de volgende...