Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van 3ling - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Bart

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Omdat we ook met TOMTOM niet met de Camper naar downtown LA en Hollywood zouden gaan, hebben we als echte toeristen een rondleiding per luxe busje geregeld. Als eerste rijden we naar downtown LA. Daar stoppen we bij de plek waar de spanjaarden LA ooit gesticht hebben en waar nog wat oude gebouwen staan. Vervolgens een rite door downtown, langs diverse mooie moderne gebouwen. LA valt nog best wel mee eigenlijk. Daarna richting Hollywood. We werden 30 min losgelaten op de walk of fame in de buurt van de theater waar de Oscars uitgereikt worden.
Natuurlijk moesten we ook naar een plekje om de Hollywood-tekst in de heuvels te kunnen zien. Dat viel wat tegen doordat we niet echt dichtbij konden en het nogal mistig was. Uiteindelijk toch nog wel een leuke plaatje.
De tocht werd vervolgd met een rit langs diverse huizen van beroemde mensen in Beverly Hills. Van de meeste zie je natuurlijk niets omdat er hekken en hagen voor staan, maar het was toch wel leuk om er langs te rijden (o.a. Johny Depp, Dr.Phil, sterfhuis Michael Jackson en Withney Houston).
De lunch werd genoten op “Framers Market”. Een markt met veel kraampjes waar je een grote diversiteit aan eten kon kiezen en dat dan aan een van de tafeltjes kon opeten. Erg gezellig en lekker. De middag was gereserveerd voor het strand: Santa Monica Pier/Beach en Venice Beach. Helaas was het bij de eerste bestemming zo druk dat we het busje niet uit konden, dus we hebben alleen Venice Beach bezocht. Een interessante plek! Vooral veel vreemde mensen en strandtenten en erg druk. Oma zou er zeker niet alleen willen wandelen. Wel een mooi breed strand met echte “bay-watch” hokjes. Al met al een aardige indruk van LA en omgeving. Morgen moeten we met de camper door Noord LA heen om bij de camping in Malibu Beach te komen!